Hopp rett til innholdet
  • 1.2.1 Innledning
  • Aktivitetsplan – bars beste
  • Aktivitetsplan – dokumentasjon
  • Aktivitetsplan – erfaringer
  • Aktivitetsplan – fanget opp/meldt inn
  • Aktivitetsplan – gjennomføre tiltak og evaluere
  • Aktivitetsplan – introduksjon
  • Aktivitetsplan – oppfølging
  • Aktivitetsplan – pedagogisk analyse
  • Aktivitetsplan – skrive plan og involvere foreldre
  • Aktivitetsplan – teamoppgave
  • Aktivitetsplan – trening på flytskjema og aktivitetsplan
  • Aktivitetsplan – umiddelbare tiltak
  • Aktivitetsplan – undersøkelser
  • Aktivitetsplan – varsle
  • Analyse – finn tiltak og begrunn
  • Analyse – introduksjon
  • Analyse – prinsipper for analyse
  • Analyse – prinsipper for utvikling
  • Analyse – Selma del 1
  • Analyse – Selma del 2
  • Analyse – Selma del 3
  • Analyse – tilstandsvurdering
  • Analyser tilstanden leder
  • Atferdsendring
  • Blå løyper
  • bloggform
  • Bygge miljø – aktiviteter i friminutt
  • Bygge miljø – elever som strever
  • Bygge miljø – emosjonell kompetanse
  • Bygge miljø – et inkluderende miljø
  • Bygge miljø – fremme følelsesspråk
  • Bygge miljø – gruppeoppgave
  • Bygge miljø – introduksjon
  • Bygge miljø – laget og lagbygging
  • Bygge miljø – mobbing, trakassering, diskriminering og vold
  • Bygge miljø – omsorgsprosjekt
  • Bygge miljø – oppgave/utprøving
  • Bygge miljø – oppgave/utprøving 2
  • Bygge miljø – skyggen
  • Bygge miljø – sosial læring og sosial kompetanse
  • Bygge miljø – sosial læring og tilstedeværelse
  • Bygge miljø – teamoppgave
  • Bygge miljø – utvikling av empati
  • Dialogisk samtalemetode elever
  • Dialogisk samtalemetode foreldre
  • Eksempel på dialogbasert elevsamtale
  • Eksempel på foreldresamtale
  • Eksempler på metoder og strategier
  • Eksempler på metoder og strategier for ledere
  • Endringsagenten
  • Endringsstrategier
  • Et trygt og godt psykososialt miljø
  • Etter rollespill elevsamtale
  • Etter rollespillet foreldresamtale
  • Følge med og undersøke
  • Følge opp og sette inn tiltak
  • Fremme miljø og forebygge krenkelser
  • Fremme trygt skolemiljø
  • Gjennomfør elevsamtale
  • Gruppediskusjon om observasjon
  • Hjem
  • Hjem ny 1
  • Hver enkelt påvirker kulturen
  • Hvordan lære med miljøløyper?
  • Hvordan lede læringsprosessene?
  • Individuell refleksjon til observasjon
  • Instruksjon til observasjon
  • Intro til røde løyper
  • Involver og planlegg endring leder
  • Kunnskap og regelverk ASK
  • Kunnskap og regelverk avdekking
  • Kunnskap og regelverk digitale krenkelser
  • Kunnskap og regelverk diskriminering og trakassering
  • Kunnskap og regelverk eleven i utvikling 1
  • Kunnskap og regelverk eleven i utvikling 2
  • Kunnskap og regelverk eleven i utvikling 3
  • Kunnskap og regelverk eleven i utvikling 4
  • Kunnskap og regelverk eleven i utvikling 5
  • Kunnskap og regelverk hvem skal følge med
  • Kunnskap og regelverk intro
  • Kunnskap og regelverk krenkelser kategorier og former
  • Kunnskap og regelverk mobbing
  • Kunnskap og regelverk trygt og godt miljø
  • Kunnskap og regelverk trygt og godt miljø del 2
  • Kunnskap og regelverk utdyping
  • Kunnskap og regelverk vold
  • Kunnskap og smøretips blå løyper
  • Kunnskap og smøretips oransje løype
  • Kunnskap og smøretips rød løype
  • Kunnskapsgrunnlag blå løyper
  • Kunnskapsgrunnlag oransje løyper
  • Kunnskapsgrunnlag røde løyper
  • Lærende møter leder
  • Læringsledelse – å minne på trivselsregler
  • Læringsledelse – å møtes på midten
  • Læringsledelse – åpne dører
  • Læringsledelse – autoritativt klima
  • Læringsledelse – dialogisk elevsamtale
  • Læringsledelse – eks bjørnen
  • Læringsledelse – eks diktatur og demokrati
  • Læringsledelse – eks naturfagekskursjon
  • Læringsledelse – en elevsamtale
  • Læringsledelse – grunnlagsdokument
  • Læringsledelse – individuell refleksjon
  • Læringsledelse – individuell refleksjon 2
  • Læringsledelse – introduksjon
  • Læringsledelse – klasseledelse
  • Læringsledelse – kollektiv vi-følelse
  • Læringsledelse – læreplan, læring og samarbeid
  • Læringsledelse – oppgave
  • Læringsledelse – oppgaver
  • Læringsledelse – planlegging av en læringsøkt
  • Læringsledelse – reaktive og proaktive strategier
  • Læringsledelse – regler, rutine og støtte
  • Læringsledelse – relasjoner og kommunikasjon
  • Læringsledelse – relasjonsansvar og klima
  • Læringsledelse – relasjonsorientert klasserom
  • Læringsmiljø i fagfornyelsen
  • Læringsprosesser
  • Læringsprosesser og modell
  • Lage tittel som blir en del av url
  • Lovtekst avdekking
  • Mobbing, trakassering, diskriminering og vold
  • Mobbing: kontekst og forebygging
  • Motstand
  • Nulltoleranse
  • Observasjon – erfaringsdeling i team/grupper
  • Observasjon – lage system
  • Observasjon – varslingsplikten
  • Observasjon – varslingsplikten i praksis
  • Observasjon – varslingsplikten i rundskrivet
  • Observasjon forforståelser
  • Observasjon i praksis
  • Observasjon introduksjon
  • Observasjon ved mistanke
  • Observasjonsøvelse runde 1
  • Observasjonsøvelse runde 2
  • Om dialogiske samtaler
  • Oppslutning
  • Oransje løype – Gripe inn
  • Oransje løyper
  • Oransje løyper – Aktivitetsplan og handlingsplikten
  • Oransje løyper – Et gyldig vi
  • Oransje løyper – kunnskap som tiltak
  • Oransje løyper – Tiltak
  • Oransje løyper – Voksenrollen
  • Organisasjonsendring
  • Organisasjonslæring og skolebasert kompetanseutvikling
  • Paragraf 9A-2 og sammenhenger
  • Planlagt endring
  • Planlegge involveringen
  • Planlegge observasjon
  • Profesjonell observasjon
  • Refleksjon rundt foreldresamtalen
  • Regelverk og § 9 A-4
  • Rød løype
  • Røde løyper innholdsfortegnelse
  • Rollespill elevsamtale
  • Rollespill foreldresamtale
  • Sample Page
  • Samtale med foreldre – individuell refleksjon
  • Samtaler – case
  • Samtaler – introduksjon
  • Samtaler – systematikk
  • Samtaler med elever
  • Samtaler med elever individuell refleksjon
  • Skole-hjem – å være godt forberedt
  • Skole-hjem – andre ressurser
  • Skole-hjem – et godt foreldremiljø
  • Skole-hjem – forebyggende og problemløsende samarbeid
  • Skole-hjem – introduksjon
  • Skole-hjem – overordnet del kap 3.3
  • Skole-hjem – praksisfortelling
  • Skole-hjem – råd til foreldre
  • Skole-hjem – samarbeid med barnevern og PPT
  • Skole-hjem – samarbeid med skolehelsetjenesten
  • Skole-hjem – samarbeidsrutiner
  • Skole-hjem – sårbare barn med særskilte behov
  • Skole-hjem – skolen utvikler hele mennesker
  • Skole-hjem – teamoppgave
  • Skole-hjem – teamoppgave 2
  • Skole-hjem – utfordringer
  • Skolebasert kompetanseutvikling
  • Smøretips blå løyper
  • Smøretips oransje løyper
  • Smøretips røde løyper
  • Spørreundersøkelser – anonyme undersøkelser
  • Spørreundersøkelser – bruk av resultater
  • Spørreundersøkelser – diskusjon rundt årets resultater
  • Spørreundersøkelser – eksempel på nasjonal analyse
  • Spørreundersøkelser – kartlegging
  • Spørreundersøkelser – nasjonal tilstand
  • Spørreundersøkelser – oppgaver sosiogram
  • Spørreundersøkelser – resultatforståelse
  • Spørreundersøkelser – sosiogram
  • Spørreundersøkelser introduksjon
  • Start på en analyse
  • Systematikk i observasjon
  • Tiltak individ – å lytte
  • Tiltak individ – å stå utenfor
  • Tiltak individ – Åpenhet, tålmodighet og bevissthet
  • Tiltak individ – dialogisk samtale
  • Tiltak individ – dialogisk samtale med en mor
  • Tiltak individ – dokumentasjon, personvern og ressurser
  • Tiltak individ – fellesøkt oppgave
  • Tiltak individ – hvis samtalen låser seg
  • Tiltak individ – hvor alvorlig er hendelsen
  • Tiltak individ – individuell oppgave
  • Tiltak individ – introduksjon
  • Tiltak individ – mobbing og barns skyld
  • Tiltak individ – mobilisere tilskuere
  • Tiltak individ – samarbeid med politi
  • Tiltak individ – samarbeid med skolehelsetjenesten
  • Tiltak individ – samtale med elev del 1
  • Tiltak individ – samtale med elev del 2
  • Tiltak individ – samtale med en mor
  • Tiltak individ – støtte og myndiggjøre
  • Tiltak individ – teamets individbaserte tiltaksrepertoar
  • Tiltak individ – tilgjengelig og relevant voksen
  • Tiltak individ – tilstedeværelse
  • Tiltak individ – tydelige og varme voksne
  • Tiltak miljø – etter friminutt
  • Tiltak miljø – fellesskapende aktiviteter
  • Tiltak miljø – før friminutt
  • Tiltak miljø – foreldremøte
  • Tiltak miljø – hjem skole og tips
  • Tiltak miljø – inkluderende læringsmiljø
  • Tiltak miljø – introduksjon
  • Tiltak miljø – klasseledelse
  • Tiltak miljø – mobbingens dynamikk
  • Tiltak miljø – oppgave gyldig vi
  • Tiltak miljø – oppgave miljørepertoar
  • Tiltak miljø – praksiserfaring
  • Tiltak miljø – relasjon del 1
  • Tiltak miljø – relasjon del 2
  • Tiltak miljø – samarbeidslæring
  • Tiltak miljø – sosiale aktiviteter
  • Ulike støtteordninger
  • Ulike støtteordninger leder
  • Video regelverk avdekking

B1 Kunnskap og smøretips

Løype innhold

Utvid alle
1.1 Regelverk håndtering 9 Aktiviteter
Utvid
Læringsressurs Innhold
0% Gjennomført 0/9 Steg
Innledning
Regelverk
§ 9 A-4
Gripe inn
Hvem skal gripe inn?
Sette inn tiltak
Hva er egnede tiltak?
Aktivitetsplan
Handlingspliktene i miljøløypa Følge med og sette inn tiltak
1.2 Kunnskap håndtering 8 Aktiviteter
Utvid
Læringsressurs Innhold
0% Gjennomført 0/8 Steg
Innledning
Kunnskap som tiltak
Voksenrollen
Egenrefleksjon
Kjerstin Owren
Egenrefleksjon
Et gyldig vi
Egenrefleksjon
1.3 Håndteringskapasitet – teamdiskusjon

Kopirett © 2023